joi, 24 octombrie 2013

Fior

Fior - Maggie Stiefvater 




Rezumat :

   Grace a avut o experienţă neplăcută cu o haită de lupi la vârsta de 11 ani, unele detalii legate de acest incident fiind cam înceţoşată. Însă lui Grace nu-i este frică de lupi, ei îi place să-i observe din pădurea aflată în spatele casei, în special pe lupul ei - cel cu ochii galbeni. 
   După ce un băiat moare atacat de lupi, tatăl acestuia vrea ca lupii din pădure să fie vânați şomorați. Grace încearcă să-i oprească pe oamenii înarmaţi, fiindu-i teamă pentru lupul ei. Ea găseşte pe veranda din spatele casei ei un băiat dezbrăcat şi rănit, cu ochii galbeni - pe Sam
   Sam se transformă în lup din cauza frigului, iar cu trecerea anilor, zilele lui sunt tot mai puţine până când va rămâne doar lupul din el.

Opinie  : 

    Un lucru interesant este faptul că apare perspectiva fetei, dar şi a băiatului. Povestea aceasta nu are detalii plictisitoare, fiecare capitol are un farmec al său. Grace şi Sam vor înfrunta provocările aduse de viaţă - acestea nefiind deloc uşoare. Dragostea lor este puternică, dar poate ea înfrânge timpul?

Citate :

   ,, Am spus, inutil:
   - Sam, nu pleca.
   Sam îşi cuprinse faţa în palme şi mă privi în ochi. Ochii lui erau galbeni, trişti, de lup, ai mei.
   - Ochii rămân la fel. Ţine minte asta când te uiți la mine. Ţine minte că sunt eu. Te rog.
   Te rog, nu pleca. ''

   ,, Aş fi putut să ţip, dar n-am făcut-o. Aş fi putut să mă zbat, dar n-am făcut-o. Pur şi simplu am rămas acolo şi am aşteptat să se întâmple, privinid cerul lăptos de iarnă de deasupra mea.
   Un lup îşi împinse nasul în mâna mea şi apoi în obrazul meu, aruncând o umbră pe faţa mea. Ochii lui galbeni se uitau într-ai mei în timp ce ceilalţi lupi mă smuceau încoace şi încolo.
   M-am uitat în ochii aceia cât de mult am putut. Nu voiam ca el să îşi întoarcă privirea, şi n-a făcut-o. Voiam să mă întind, să îl apuc de gât, dar mâinile îmi rămaseră ghemuite la piept, cu braţele îngheţate pe lângă corp.
   Nu-mi aminteam cum e să-ţi fie cald. ''




  • Nume original : Shiver
  • Autor: Maggie Stiefvater
  • Editura: Rao
  • Pagini : 256
  • Punctaj: 5/5 .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu